söndag 24 oktober 2010

Saker...

som borde bli gjorda..

  • Jag borde sätta mig framför tv:n och skrapa stearin
  • Jag borde gå ner och hänga in tvätten i torkrummet
  • Jag borde gå upp på vinden och hämta en flyttkartong
  • Jag borde börja packa ner sakerna som står i vitrinskåpen
  • Jag borde ladda min kamera
  • Jag borde...
...men det är ju inte mitt fel att:
  • det rann stearin över hela tv:n, ner över tv-bänker och vidare ner på golvet (och det märks knappt om man inte tittar på ett program med mörk bakgrund.. och vad är det egentligen för fel på att golvet blev lite vitare än vanligt på en fläck?)
  • tvätten är färdig just nu när jag verkligen inte orkar gå ner för alla trappor, upp för alla trappor och ner för alla trappor för att komma till tvättstugan
  • någon lagt flyttkartongerna på vinden
  • det finns så många saker i vitrinskåpen
  • kameran dött
Varför valde inte jag att åka och byta däck på racer-bilen? Det hade jag säkerligen lyckats mycket bättre med. Helt klart. Jorå. Att byta däck är förmodligen det jag är bäst på.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att läsa din blogg, du skriver riktigt underhållande och BRA!

    kram Isabell

    SvaraRadera