måndag 11 oktober 2010

Det var en gång..

.. för inte så många dagar sedan alls faktiskt, som timmar togs ut och en ledig dag kom till!


Den lediga dagen började klockan 7. Upp och ut i bilen. Mannen skulle upp till Säffle och jobba. Men bara en liten stund, en jätteliten stund faktiskt. Jag höll modet uppe och surnade inte till förens vid 15 tiden, då jag upplös mannen om att hans "det tar ungefär 20minuter till" hade gått ut för två timmar sedan.
Jag blev mutad med kaffe
och vem kan vara sur med en sådan här utsikt?













Nåväl, så småningom styrdes bilden mot Örebro. Dit kom vi, och vi åkte vilse... flera gånger. Det kan ha berott på att den som skulle läsa kartan, utan att nämna några namn, var mer intresserad av bilbingo. Men å andra sidan, lyckas man se ett flygande tefat, en helikopter och en cyklist med hjälm är det nästintill förståeligt. Tycker ju jag då..

En byggnad vi ansåg vara värd att åka förbi 4 gånger.











Nåväl. Efter lite om och men och vad tusan och hit och dit och mitt lokalsinne.. hamnade vi på ikea i Örebro. Väntades på vår skjuts till Gävle. Fantastiskt att denna affär har öppet till klockan 20 på vardagar. Vilken räddning!

Tillslut blev det i all fall lördag och bröllop..

och visst var det ett vackert par!













Ingen ring stals, ingen ring försvann, inget hus brann ner (trots att det nästan var nära en gång, jäkla strykjärn! ) och båda sa ja. Bättre kan det nog faktiskt inte bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar