söndag 17 oktober 2010

Ett minne...

... kvällen igår spenderades  hos söta Tess. Vi lagade mat, tittade på film och begrundade världsproblemen, som så oftast. Kanske var det just därför som hon låg så nära i minnet, för idag när jag och mannen står i McDriven minns jag plötsligt en annan kväll...

... en kväll då jag körde bilen i Driven, en kväll då polisen jagade personer på moped alldeles intill och gjorde mig så nervös att jag kom så långt ifrån första luckan att jag nästan fick gå ur bilen och betala (men personen därinne löste det genom att hänga så långt ut att genom luckan det bara gick och samtidigt hålla i kortläsaren som satts fast på en pinne så långt fram emot min bil det bara var möjligt) och så långt ifrån den andra luckan att personen i den luckan helt enkelt sa: du kan ju lika gärna parkera därborta, eller vill du att jag kastar in maten till er?

I övrigt denna helgen har det gjorts mycket lite (det är oerhört få personer som vill träffa en när man varit magsjuk...) men ett besök till alingsås blev det och med lite hjälp från mannens ena vän valdes en korg och lite nya pepparkaksformer ut. Viktiga inköp som inte bara kan göras hursom. Numera ingår således en hare och en skiftnyckel i den redan lite udda samlingen av pepparkaksformer vi har. Dessutom har vi äntligen fått tag på en picnickorg! Jippie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar