söndag 24 oktober 2010

Helgen.

Helgen som sådan har inneburit musikal (varför,varför, varför är inte jag född så att jag fick vara ungdom på 50-talet?!), paket, chokladtårta, mumsiga middagar hos båda föräldrarna, en massa kaffedrickande och ännu mer gott att äta. Det är skönt att vara hemma. Och det är inte alls dumt att få fira födelsedag två gånger, nästa helg vankas det ju tydligen mer firande! Det viskas om en överraskning...

Söndagen bjuder på mer spännande aktiviteter, mannen ska byta däck på racer-bilen, jag ska tvätta och sen är vi bortbjudna på middag. Jorå. När man är så bra på att laga mat som jag är, så gäller det att se till att man blir bortbjuden på helgerna. Speciellt när flytten närmar sig med stormsteg.. De finns de som anser att det vore dumt att bränna ner lägenheten innan dess..

Nejmensåatt, det är kanske dags att plocka bort kaffekopparna och dra sig mot tvättstugan.. om jag bara kunde komma på vart mina nycklar tagit vägen. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar