tisdag 9 augusti 2011

Jomensåatt...

... idag har det konstaterats att det är tur att Louise på jobbet finns. Joserrusåatt, hon har nämligen gått två steg bakom mig idag och plockat upp i den villervalla av förvirrade småprojekt jag skapat, eller snarare inte skapat idag. Det hela började så enkelt, i all ovisshet, med att hon delade sin servett med mig. Helt ovetandes om detta fick hon plötsligt en utäten äppleskrott i present av mig.. därefter gick det faktiskt bara utför.

Jupps, vi talar om borttappade nycklar, mobiltelefoner och stumpor. Vi talar också om flanosagor, böcker och sångkort som får egna ben och hamnar i fel rum. Vi pratar om kaffekoppar, halsband och pärlor. Det har varit ett enda stort sökfält på jobbet idag, men tre steg efter har hon varit och rett ut allting. Fantastiskt.

Och mitt cykelprojekt? Jomensåatt, det fortskrider! Andra dagen denna veckan är avklarad och det blir minst en dag till.. det här med att cykla alla 5 dagar, det var nog bara ett dumt infall. 3 av 5 är så mycket bättre. Helt klart. För inte kan man tacka nej till att låna bilen när mannen jobbar i tyskland? Jag får ju inte glömma bort hur man kör nu när jag äntligen lärt mig hur man gör.. och äntligen slutat tro att jag glömt hjälmen hemma. Nejmensåatt... 3 av 5 var det ja.

Kroppen börjar känna att det närmar sig höst.. det kryper i fingrarna efter att få plocka fram ljuslyktor, nya gardiner, mattor och filtar. På tisdag är faktiskt halva augusti gången- vilket innebär att det är lika långt till september som det är tillbaka till juli. Att dela med sig av sådana här viktigheter har också hört till dagens förvirring. Jag har låtit upplyst, men egentligen bara svamlat om saker man antingen kunnat läsa sig till via informationstavlan eller helt enkelt kanske inte behöver veta. Vi säger bra jobbat och går vidare helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar