torsdag 25 augusti 2011

Det är bara att konstatera..

... för att bli färdig så bör man påbörja.

Jag myglar bort tid just nu (effektivt och framgångsrikt kan dock tilläggas). Min kropp protesterar matt i träningsvärk emot att jag ska skynda mig att städa och sen åka och träna. Så jag myglar. Jag startar inte upp städningen riktigt, utan bara lite grann, i många rum samtidigt.. dessutom ser jag till att hela tiden komma på små avstickare som tar tid.. som att sortera smutstvätten i färg, rensa ut plånboken, vattna blommorna, möblera om i bokhyllan, kika lite på ett recept, leta efter värmeljus.. och så vidare.

I ren desperation kom jag på att jag behövde musik också... och då kunde jag ju lika gärna blogga, kika på facebook och städa tangentbordet med örontopps. Ha! Fantastiskt vad många saker man kan komma på att göra som fyller noll funktion.

Sen var jag ju förståss och handlade idag och glömmde då att köpa maränger. Kanske inte så jättekonstigt, eftersom att man sällan inhandlar dessa godbitar ... men åker man till affären för att köpa ingredienser till en semifreddo med nötter och maräng så kan man ju fundera lite... Men jag gör som miljöpartiet och skyller på att jag inte hinner leva då jag arbetar för mycket. Om jag bara hade fått jobba 35 timmar i veckan istället, så hade jag aldrig glömt matlistan hemma! Då hade jag inte heller behövt åka och handla imorgon igen, vilket hade gett mig ytterligare 20 minuter att leva på. Jag kanske till och med skulle hinna med att starta upp en liten potatisodling på balkongen? Sen så skulle jag ju få ännu mer tid till att sortera russin i storleksordning, mata hamstern och fundera över andra viktiga världsligheter...

...fast i väntan på det så ser jag nog till att jag har ett såpass stimulerande och roligt jobb att jag faktiskt har ork att göra andra saker när jag kommer hem än att ligga på soffan och tycka synd om mig själv.

Det är dock fredag imorgon och helgen kommer att bjuda på såväl italiensk afton som konsert med Brad Paisley och söndagsmiddag hemma hos underbara Tess, P och söta Bella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar