onsdag 3 augusti 2011

Det börjar falla på plats..

.. johorå, jag har visst bytt jobb! Huvudet är trött, kroppen känns som spagetti efter 2 dagars cyklande till och från jobbet (om jag är stolt? Haha, jag är sjukt nöjd med mina prestationer på cykeln. 30 minuter skarpt tar det till jobbet, fantastiskt helt enkelt) och det kommer definitivt dröja innan jag slutar säga: eh.. jag är ju ny här... Förvirringen är således stundvis total men i det stora hela går det betydligt bättre än förväntat.

Något mer att vara stolt över är att lillebror har lämnat landet för att åka och spela för minigolfslandslaget i Italien. Jupps, det finns ett sådant lag.. Det är tydligen inte bara något man gör som tidsfördriv på semestern. Stolt som en tupp är jag i alla fall, lilla lillebror.

I övrigt händer mycket lite.. mannen har byggt en nätdörr till balkongdörren, vilket gör att vi kan ha öppet ut till balkongen utan att katten rymmer. Det gör oss fantastiskt glada och bebis lite mindre nöjd. Han anser nog att om han kan se ut, så borde han rimligtvis dessutom kunna befinna sig på den andra sidan som han kan se. Detta gör att han gång på gång rammar dörren som vägrar ge vika. Den är byggd för att hålla för detta. Jorå,  för en gångs skull hann vi före vår katt. Vi visste vad som skulle hända och förebyggde. Jo, och så ska vi möblera om lite i köket och spika upp klösbrädor på väggarna i arbetsrummet. Någon har nämligen bestämt sig för att det är någons rätt att klösa sönder tapeterna där. Men för artighetens skull nämner vi ju inga namn... Bittert? Nehej då.. vem vill inte ha klösbrädor uppspikade på väggarna? Det är det jag alltid har sagt, mer klösbrädor till folket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar