lördag 13 augusti 2011

En lördag..

.. som alla andra. Fast jag och mannen har för ovanlighetens skull spenderat den i skogen. Jomensåatt. Jag har plockat svamp! Ha! Och med det sagt kan man ju tillägga att jag inte plockade lite svamp, vi plockade mängder. Däremot så lyckades ju mannen tappa bort sig i skogen.. vi fick ropa en evighet innan kontakt åter kunde knytas.. även jag var lite borttappad en stund, då jag valde en lite sämre väg och fick vada i gummistövelshög gegga. Fantastiskt med skog.. sen fick mannen ett myggbett, hans pappa kom bort sig och mannens mamma snubblade över en sten, det var helt enkelt dags att bryta upp, skaka av sig alla barr och bege sig hemåt. Humöret var ju på topp, påsarna fulla med svamp och solen sken.. det var en sommrig idyll och jag hade nog egentligen sett att vi åkt till en röd lite stuga i slutet på en grusväg där egengjord saft, nybakad äpplepaj och rårörda lingon (givetvis även dessa handplockade) väntat. Men vår oas mitt i staden är inte att förglömma och duger nog så väl.


Det var en hög att bli imponerad av... Det
krävdes en whiskey för att övertyga mannen
om att han ville rensa alla...

Det som blev kvar EFTER att vi lagat mat...


Mannen tycker att det är underbart
kul att diska
Sen vi kom hem har vi således rensat kantareller och så har vi lagat en viltskavsgryta med kantareller, vinbärssaft, enbär och lingon och ätit den ihop med en flaska rött. Delikat. Det vankas dessutom en kväll med mer gott rödvin, pussel, film och lite citronglass om jag inte missminner mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar