torsdag 27 januari 2011

Haha!

Vägde in mig själv på 54,4 kg idag! Haha! Bulgur, tonfisk och sallad har lönat sig. Om jag kisar lite, står i rätt ljus (jag minns när vi hade husvagnen, där minsann, i det ljuset ... ojoj) och lutar mig lätt bakåt, då kan jag se antydningar till rutor. Johorå. Fler än en. Japps. Men då måste det ju såklart vara rätt ljus och allt det där. Det förstår ju vem som helst. Men vågen visar i alla fall att jag sprängt den där omöjliga gränsen 55. Jag ska nog inte väga mig mer. Någonsin.

I övrigt har det hänt mycket lite idag. Jag fick ett blodsockerfall från helvetet när jag befann mig mitt emellan ett hopp över en stepbräda och ett högt knä. Summan av kardemumman så kan man säga att jag stöp. Rakt in i en stolpe. Man tackar. Efter det trodde jag att jag blivit magsjuk, men... nehej. Inte då. Hypokondrisk? Japps.

På lördag väntas kalas och semla, och imorgon blir det ett restaurangbesök tillsammans med sötaste Helle, hennes karl och mannen. Det ska ju firas när fint folk flyttar till småstäderna. Jag är i alla fall överlycklig!

3 kommentarer:

  1. om du ändå kunde överföra lite av den motivationen och viktminskningen till mig, utan att ta bort fredagsfikat å allt det där andra...!!!! =) man blir iaf inte smal av att ligga i soffan en vecka.....eller jo, första halvan när jag inte kunde svälja....men det har jag tagit igen med glass nu!!!!=) ses på måndag!! kram

    SvaraRadera
  2. Sitter och fnissar när jag läser din blogg. När du inte skriver på facebook får jag ju gå in här och tjuvkika istället. Vad grym du är med träning och allt. Kram!

    SvaraRadera
  3. Glass är fantastiskt bra Linda! Du är sjuk, ät massor. Du kan äta lite glass åt mig med tycker jag ;)
    Nej du emmeli, facebook är jag urdålig på. Hoppas allt är bra med dig! Kram

    SvaraRadera