torsdag 20 januari 2011

Tro det eller ej...

... men sojamjölken som står i mitt kyl får tummen upp! Mums för att ha den på gröten. Imorgon får jag nog testa att röra ner den i en smoothie.

Jepps, GI-projektet fortskrider, träningen utmanar och jag har nog aldrig i hela mitt liv varit så sugen på choklad. Det sägs att kromtabletter underlättar... men inte kan jag lura mig själv och tro att det ens är i närheten av choklad. Haha säger psyket.

I övrigt kan det rapporteras att jag för första gången i mitt liv har bytt en propp. Det är nämligen torsdag idag. Och på torsdagar städar man. Så har vi alltid gjort, johorå. Och för att kunna städa behövs en dammsugare. Så efter lite plock och dammning stoppar jag i kontakten till dammsugaren, startar den.. och det händer... ingenting! Givetvis måste man ju utgå från att våld löser problemet men efter ett par smällar är dammsugaren fortfarande död. Som av en händelse (medan jag ringer mannen) ser jag att det vita skåpet i hallen (numera känt som "proppskåpet") har tappat sin lucka. Mannen svarar och meddelar att han sitter i möte, varpå jag svarar att dammsugaren inte fungerar och att det är fel på kontakten. Jag hör hur mannen ursäktar sig genom att säga att det är en mindre kris hemma och så byter han rum.

I den förkortade versionen kan man väl säga att jag bytte en propp. I en längre version kan man tillägga att jag var livrädd för att få en stöt, inte visste vad som var upp och ner på proppen och att jag under ett litet tag övervägde att ringa mannens far för lite support, då mannen under ett svagt ögonblick tyckte att det var dags för honom att gå tillbaka till mötet.

Johomensåatt nu, nu vet jag hur man byter en propp i alla fall. Riktigt manlig kan man säga att jag var tillslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar