onsdag 27 juni 2012

Här...

....gör vi inte många knop idag. Tröttheten mördar mig långsamt medan regnet envist fortsätter trippa ute på balkongen, vilket tröttheten hurrar glatt för då det gör ögonlocken än tyngre.

Å andra sidan ligger jordgubbar och väntar i ett durkslag, en gammeldags paj står i ugnen och snart vankas det sommrigt matprogram på tvn. Den enda som saknas nu är mannen. Han fick åka till Norge i jobb... Nämnde jag att det är lite ynkligt här idag också? Synd om mig som har blått knä, ingen bil, är ensam hemma, har jobbat 5 timmar övertid, får gå i regn från bussen och sedan dessutom måste dammsuga lägenheten i min ensamhet, fastän doktorn sagt att jag bör vila?! Jopps, ynkligt är det.

Men imorgon får jag fira, därav pajen i ugnen (se, inte ens den får jag njuta av idag!), för de bästa har köpt hus. Dessutom har ett annat fin fint par gjort slag i saken och förlovat sig. Jojo. Man kan inte annat än att le, det blir så mycket varmare i hjärtat då.



4 kommentarer:

  1. Wow jag måste säga att det lät riktigt gott med jordgubbspaj...mums. Du är ju så duktig du som fixar och trixar.
    Om jag förstått det rätt så förstår jag att ni skall bygga hus och att det är utanför stan eller? Och gifta er skall ni också göra? Oj oj oj det är mycket roligt som händer hos dig/er.
    Gratulerar.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej fina Maja! Jo, du har förstått precis allt. Haha, vi ska bygga ett hus i Fristad och gifter oss gör vi i slutet av september. Livet rusar på i 120, precis så som vi gillar att ha det. Så det är helt underbart. Hur är det med dig?

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Oj, du har kunnat svara på kommentaren! Herregud, det finns ju ingen hejd på miraklen som sker nu för tiden!

    Vad jag skulle säga var att du skriver så poetiskt! Imorn är det torsdag med! Jay!

    Puss

    SvaraRadera
  4. Haha, jag vet! Allt som behövdes för detta mirakel var ett lösenord, ett inlogg och ta-daa. Skönt med torsdag. Vi borde införa fler torsdagar. Helt klart, har jag väl alltid sagt.

    SvaraRadera