lördag 20 november 2010

Om olika verkligheter..

Efter att ha suttit fast i Varberg (på en mack där mannen försökte byta vindrutetorkare) i 45 minuter och efter en helveteskörning i snöstorm kom vi äntligen fram till Malmö, checkade in, kröp upp i sängen och somnade.

Någonstans däremellan fick vi den  brilljanta idén att vi skulle cykla till den förskola där min utbildning skulle hållas. Johoråserru.. skitenkelt. Cyklar kunde man låna i receptionen, karta fick man med och en kort vägbeskrivning. Vi var ju bara en kvart bort! Ha. Superenkelt! Mannen skulle följa med som kartläsare, fantastiskt bra idé.

Så vi cyklade iväg. Och vi cyklade, cyklade och cyklade. Klockan blev 10 (då började jag) och vi hade cyklat i dryga 50 minuter.. då började runtfrågningen. Ursäkta, vet ni vart förskolan ligger?

Nehej.. ingen visste. Tillslut kom jag på en lösning: vet ni vart dagiset ligger? Johorå, det visste ju varenda lite kotte. En liten bit av mig dog då... Men sen vart det i alla fall bara bra, fram kom jag och inte hade jag missat något.

Dagen idag har i övrigt varit fantastisk och jag ser fram emot morgondagen.. dock kan jag inte hålla mig från att skriva dagens kommentar:

"Nej men gud, vi har ju 9 småbarn hos oss på vår avdelning, hur ska vi hinna det?!"

....ja hur hinner man det på 2 heltidstjänster och där avdelningen enbart består av dessa 9 barn? (jag skrattar fortfarande)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar