lördag 13 november 2010

En lördag..

.. passerar så fort.

Vi gick upp i ottan, för att vara lördag i alla fall, och begav oss iväg ut på tapet jakt. Och ett par timmar senare, några tusenlappar fattigare, ansåg vi oss färdiga med det projektet. Då återstod bara jakten på tyg till soffan.. soffan som varit mitt projekt från början och som aldrig riktigt tycks vilja ta slut.

Redan igår startade jakten på sofftyget. Och det mest spännande här är att vi ville ha ett helt vanligt, slitstarkt, svart tyg utan krusidull på. Mannen och jag var rörande överrens om detta... Tills jag igår kom till den insikten att ett vanligt, slitstarkt, svart tyg som inte ser förbannat tråkigt ut (redan innan en vit katt har solkat ner det hela) var helt omöjligt att hitta.. Istället begav vi oss idag iväg till ett ställe där vi visste det fanns snygga små mästerverk att komma över, och hem kom vi med ett fantastiskt tyg med får på!

 Nu återsår bara det lilla projektet att övertyga mor min om att det enda hon har velat göra är att sy ett nytt sofföverdrag till mig... Johoråserrusåatt.. svårare än så är det nog verkligen inte.

Nu: tvätt, kaffedrickande, ignorerande av att saker behöver packas och soffhäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar