söndag 28 november 2010

Om flytten, feberfrossa och att ta ut sig...

Nu är vi inne i lägenheten! Det är saker högt och lågt och överallt och ingenstans... Och vi stormtrivs! Det är en underbar lägenhet vi har fått tag på.

I fredags var det Ikea som gällde för hela slanten, där det skulle inhandlas både en och två och 300 saker.
Johorå, lastbilen var hyrd och vi brummade iväg. Halvägs till Göteborg inser vi att "jaha, spolarvätskan fungerar inte" och vad göra åt det? Vi ignorerade problemet och fortsatte ändå. Fram kom vi och in kom vi. En fredagskväll på Ikea, och det var folk överallt! Det var bara till att vässa armbågarna. Tillslut når vi kassorna... och precis då bestämmer sig ikeas kundradio för att ropa ut att "hoppsan, vi kan inte ta emot kort" Johoru, där fick jag lite lätt panik. En kvart senare ropade de att problemet var löst och vi kunde köpa ut oss. Fantastiskt.

Lördagen bar vi, och bar.. och bar lite till. Och jag blev sämre och sämre. Kl. 18.00 låg jag i feberfrossa och övervägde att helt enkelt dö.

Idag orkar jag flytta en sak i taget. Jag lider av megayrsel och illamående. Fantastistk. Och imorgon är det måndag! Yippie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar