onsdag 22 februari 2012

Idag är det..

... ingen vanlig dag, för idag är det systers födelsedag, hurra, hurra, hurra!

I helgen blir det kalas.

Nu, här hemma hos mig, efter städning, matlagning, jagande av katt som snodde skinksmörgås och datasupport till svärföräldrarna, återstår det bara lite saknad. Mannen är bortrest. Förhoppningsvis på den sista resan för ett tag.

Pyttsan. Där ljög jag så bra att jag trodde mig själv. Han ska ju på grabbresa till helgen. Ha! Men lite saknad dödar inte...

Bittert här ikväll?
Johodå, både en och annan skulle faktiskt kunna få sig en känga. Tyvärr är det inga fysiska personer vi pratar om, vilket gör ilskan svår att rikta. Dessutom jobbar jag stenhårt med "alla har sina egna goda skäl". Funkar toppen. Verkligen.

Fördelen med allt detta är att det är tidig torsdag imorgon, och då vet ju varenda kotte att inget kan gå fel. Dessutom kommer mannen hem. Underbara ljuvliga torsdag!

1 kommentar:

  1. Och mig! Jag! Som alla vet vem det är för jag har en BLOGG! Mig ingår på torsdagen :P Och massa avhandlande om de goda skälen, det hör ju jag. Har bakat massvis idag bara för din skull ;)

    SvaraRadera