fredag 3 februari 2012

Återigen..

... har stadens bästa restaurang besökts. Jomensåatt. Den här gången för att fira något personligt.

Joho, det är som så att vi har gått och skaffat oss en liten plätt. En jordhög för att vara mer rättvis. En sluttande jordhög med en stor sten på, mitt på en kulle där det förmodligen blåser som mest. Men den har sjöutsikt den där jordhögen. Och när allt kommer omkring måste jag nog säga att det är den vackraste jordhögen i världen. För den är våran! (.. ja, jag erkänner, jag vill skriva min.. men våran är så mycket mer diplomatiskt och storsinnt, nu när jag snart ska blir fru och allt)

Och på sikt kommer det givetvis att placeras ett hus på den där jordplätten. Och stenen? Den får vi med all sägerhet flytta på. Man kan inte ha flyt jämt.

Dessutom firar vi ytterligare av den enkla anledningen att vi får lov att vara så lyckliga. Så det åts musslor (jag är helt fast...), tapasrätter och tryffel. Till det dracks det ett gott rödvin och som toppen på isberget , eller eventuellt grädden på moset, avslutade vi med en kopp kaffe.

Godismagen var dock inte helt mättad, så det blev ett snabbt besök till hemmakväll innan bion, och nu sitter jag här. Sockerhög, trött och helnöjd med livet.

Imorgon vankas 25-års kalas och brudklänningsprovning med de allra bästa. Det här är som upplagt för en perfekt helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar