torsdag 27 december 2012

Precis just nu...

... sitter jag mycket tyst inne i arbetsrummet, med dörren stängd och ser till att med jämnt flöde klickar på tangenterna. Jodåsåatt.. mannen städar nämligen. Underbara.. och jag, jag pluggar. Eller pluggade. Tills jag körde fast. Fel bok, fel dag, fel humör, fel formulering, fel kurs, fel resultat och helt klart fel på fokuset. Välj ursäkt själv. Jag har enormt många fler, ursäkter alltså.. Jomensåatt.. funderar jag tillräckligt länge blir jag dessutom hungrig och då är det inte ens någon idé att försöka.

Men imorgon ska tio sidor levereras till handledaren för genomgång. Minst tio. Helst tolv, men absolut inte mer än femton. Därav klickandet på tangenterna. För även om jag helst hade städat nu, så hade mannen förmodligen strypt mig då. Jag är tvångskommenderad in i arbetsrummet. Det ska tryckas ut ord helt enkelt. Som morot har mannen sagt att när jag börjar närma mig tio sidor så tar han med mig ut på en promenad. Joråserrusåatt ... oj vad jag skriver!

En glädjande nyhet är dock att vi den 3 maj åker till Stockholm för att gå på Bruce Springsteen på Friends arena. En hel helg i Stockholm! Med konsert, hotellfrukost, shopping, god lunch, fantastiskt sällskap och förmodligen två fantastiska middagar. Jag vet ett ställe jag längtar efter att få återkomma till. Ett ställe vi besökte under morgongåva nummer två. Som har sjukt trevlig personal, galet goda drinkar och om möjligt ännu godare mat! När som helst nu kan det få bli maj. Precis när som helst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar