söndag 9 december 2012

I väntan på mannen...

... har jag lyckats förstöra en vitlökspress, bränna en plåt med lussekatter, laga mat och leta upp en av de sämsta julskivorna någonsin.

Om jag är nöjd med min insats? Något alldeles kopiöst, så klart. Jag är så stark att jag kan förstöra något i metall, desssutom slapp det bli trångt i min frys när lussebullarna bestämde sig för att bli kolbitar. Som topp på detta fick jag ju gå på en promenad, hela vägen till sophuset och vad musiken anbehagar så innebär det ju faktiskt att jag inte är helt tondöv! Hurra.

I övrigt har helgen gått alldeles för fort med finfint glögg och julpysselsällskap. Jag fick dessutom såväl vin som middag och filmvisning. Som grädde på moset blev jag sedan erbjuden soffan att sova på. Så frukost intogs med lika finfint sällskap det. Underbart!

1 kommentar:

  1. Joo, men du HAR blivit vampyr! Och jättestark på det! Och lussekatter är ju ändå inte sååå gott, och nu har du ju anledning att shoppa en NY vitlökspress! Då är det inget shoppingproblem, då har du ju behov av prylen! Minst! Fanatiskt fantastisk helg! Mannen bör skickas iväg minst en gång om året, eller månaden! Puss omkull

    SvaraRadera