måndag 3 oktober 2011

Nähejnä...

... tydligen förstår jag inte ens hur jag, utan att föra över bilden till datorn först, får telefonen att förstå att jag vill ha bilden som ligger i min telefon teleporterad över till min blogg.

... uppenbarligen så hatar bilguden mig, då den sett till att någon har repat mannens bil så vackert med en nyckel, just idag när jag lånade den. Johorå, rakt över ena bildörren. Man tackar för den.

... utöver det vill jag bara tillägga att jag är tämligen bitter över det faktum att det är måndag, att skorna jag skulle köpa idag inte fanns i min storlek, att pengarna för ovanlighetens skull (haha, joråsåatt som att det skulle stämma) inte räcker den här månaden heller och att jag är lågavlönad i ett otacksamt yrke där det till syvens och sist mest tycks handla om föräldrarnas behov istället för barnens. Eventuellt blir diskussionsfrågan på föräldramötet "hur mycket inflytande har föräldrarna över verksamheten" istället för att vi lyfter den betydligt mer intressanta frågan "barns inflytande - när, var och hur i förskolan?" Med det sagt lämnar jag bitterheten därhän och övergår till det som är betydligt mer intressant:

... slutet på den här veckan!

Det inleds på fredag med drinkar och middag i göteborg, kommer att fortsätta med en eventuell fika med syster yster och avslutas med att mannen kommer hem från Spanien. Däremellan är det bara ett enda långt lidande. Eller eventuellt inte. Tisdagar är ganska bra dagar, onsdagar är det veckovändning och sedan är det ju redan torsdag som ändå försvinner i ett nafs. Nähej nä... det kommer nog gå det här! Hej å hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar