torsdag 27 oktober 2011

Är det en vanlig dag...?

Är det en vanlig dag imorgon? Nej. Imorgon är det min födelsedag! Jippie. Jag kommer att bli firad med pompa och ståt i helger två.. ja, precis så bra kan man ha det. Firandet inleds imorgon. Då vankas det middag med goaste vännerna som följes upp av lördagsmarknad, middag, bio och mys med mamma för att på söndag avrundas (för denna helgen) med en söndagsmiddag hos pappsen. Ljuvligt.

Jo och så har man ju varit hos tandläkaren idag.. oooch: inga hål! Tada! Men, en remiss till tand-någonting-slutade lyssna i ren panik vid ordet remiss-någonting- doktorn lyckades jag ordna genom att jag fick käken min att hänga upp sig så att jag omöjligen kunde stänga munnen. Den nyutexaminerade tandläkaren, som faktiskt var en han, verkade i och för sig glad för att jag inte bet honom i fingrarna (jag har i vuxen ålder utvecklat tandläkarskräck, tack för den folktandvården...) men samtidigt aningens bekymrad över att jag inte hört av mig om mina problem. Jag som trodde att det här med att ställa diagnos på sig själv var det som läkare rekomenderade sina patienter.. men nehejsan. Joråsåattsäga.. En akuttid var att förvänta sig, vilket enligt utsago skulle innebära att jag förmodligen skulle få en tid innan årsskiftet eller så. Fantastiskt i sig. Jag hoppas att kallelesen kommer med adress och ett klargörande på exakt vart jag ska någonstans också...

Utöver det så har det idag konstaterats att om man häller citron på ett svart bord och sedan låter detta stå i solsken under en dag, så blir det bleka fläckar i det svarta bordet. Bara som en liten parantes innan man provar detta hemma själv. Jomensåatt... det går som vanligt fantastiskt bra här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar