torsdag 20 oktober 2011

Funderingar..

... har ni någonsin funderat på hur många papperskorgar ni passerar när ni är ute och promenerar?

Nehej, inte jag heller. Förens idag.

Det mest underbara är att jag givetvis letade efter en papperskorg. Och inte en enda stod att finna, trots att jag gick centralt och letade aktivt i ungefär 20 minuter.. då kan man ju fundera på om de däringa stadsplanerarna är förvånade över att det skräpas ner så mycket?

Dessutom funderas det över såpbubblors varande och inte varande i bröllopssammanhang. Det kluras på tårtdekorationer, dukningar, färgtema och blomsterkvastar. Dessutom funderas det över klänningar och fotograferingar, tidsperspektiv och resor. Det ska förhoppningsvis bli lite provfotografering inom den närmsta framtiden, menyer ska börja provsmakas och förhoppningsvis blir det snart av att åka och prova en klänning eller 35. Ljuvligt!

Och på tal om resor: den är bokad! Resan till alperna! Jay. Runtomkring påsktider nästa år sätter vi oss på flyget och åker till Frankrike... Dessutom vankas det miniweekend i Danmark med goa vänner från den stora huvudstaden minsann.

Jahaoch joho. Idag har det dessutom varit en omkullvältar dag. Tankspriddheten har varit total och mjölkglas, äpplepajsformar, äpplejuice och drickyoghurtsburkar har flugit omkring planlöst och stökat till det runt omkring mig. Barnen har förvirrat frågat vad jag gör och varför jag gör si och så.. man tackar artigast för att de påminner mig om att det märks att tankarna varit på annat håll just idag.

Förövrigt har föräldramötet klarats av med bravur, klänningen till dopet är inköpt och fredagen stundar med buller och bång. Dessutom ska bloggandet förbättras. När som nu kommer tiden att finnas till det.

Jomensåatt.

1 kommentar:

  1. Jag har nog kvar en och annan bröllopstidning om du vill att jag skickar dem till dig på posten? ;-)

    SvaraRadera