söndag 12 juni 2011

Om att sälja bil..

... idag har jag svarat i telefon, svarat i telefon och svarat i telefon. Dessutom har jag fått skäll för att jag inte svarar i telefon.

Mitt emmellan det så har jag varit på tappen och fått klart för mig att jag faktiskt inte kan ett dyft om bilar och att man faktiskt bör ha olja i bilen.

Jajust det. Jag har sprungit också. Det kändes underbart efter alla skumma samtal och förhör om ditten och datten rörande en bil som jag vet följande om:

1. Den är röd
2. Den har haft päronpaj i framsätet (men den är borttrollad)
3. Den startar alltid, utom när den inte startar. Då kan det hända att man måste tanka den
4. Den är en liten bil

Det förvånansvärda är att folk är mycket lite intresserade av att veta just detta, de vill veta krångligare saker som får mig att framstå som ett våp. Måhända ett ganska trevligt våp, men ändå: ett våp.

Om bilen är kvar? Tydligen är den det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar