onsdag 22 juni 2011

Mycket nu..

..joho då, just nu är det sjukt mycket.

På bara ett par dagar har jag hunnit med att nästan sälja bilen (flera gånger faktiskt) men ändå inte riktigt lyckats. Vi har förberett oss inför midsommar, städat lite och sett till att min katt antagit en mer sommrig färg (han är numera gul). Dessutom har jag uppträtt som Pippi och ungefär samtidigt smidit planer för ännu en teaterföreställning "Prins hatt under jorden" som kommer att ha sin enda uppspelning precis just imorgon. Ett ihopkok av trötta hjärnor, järnvilja, förvirring, ett "tänk stort-tänk tyg" tänkande som räddning och väldigt mycket glatt humör.. samt en smula ironi för att täcka upp eventuella brister. Dessutom har jag varit manlig och klätt midsommarstången. Haha! Det ni. Det gör man inte i en handvändning! Jomensåatt. Bara just därför sitter jag nu och inbillar mig att fästingar marscherar över min kropp. Äckligt och läskigt..

Och katten ja.. han har varit i slagsmål med mina liljor. Och liljor har pollen.. som är gult. Vit katt, gult pollen.. ja. Det blev lite hysteriskt. En vas fattigare, några blommor mindre och ett bad senare är katten fortfarande gul.

Grattis.

Men snart (om jag inte stressar ihjäl mig innan dess) så är det semester. Italien hägrar. Jay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar