tisdag 28 juni 2011

Åh...

... så vart det bara nedräkningen kvar.

Kattvakten är fixad (man undrar just när den lilla mamman kommer att inse vad hon egentligen gått med på), 5 arbetsdagar kvar till semestern träder in istället, 9 dagar kvar tills planet lyfter! Fantastiskt!

Igår var jag på besök på den nya förskolan. Jag och mina nya arbetskamrater.. mötte 16 nya föräldrapar. Det var precis så stressigt, förvirrat, huvudvärksframkallande, hisnande, spännande, stort, underbart, läskigt, fantastiskt som det låter. Magkänslan säger att det är bara att köra, det finns ingenting som kan gå fel. Den andra delen av mig förstår inte att det snart är slut med det gamla, invanda, trygga, härliga som jag befinner mig i nu.

Midsommar har dessutom kommit och gått i en hisknande fart. Det var en riktigt mysig helg i varberg tillsammmans med några av de bästa. Vi bodde på fästningens vandrarhem, i en liten fängelsecell (och det är bara att erkänna: jag var livrädd, kunde inte sova och tror stenhårt på att någon stod i ena hörnet och stirrade på mig hela natten.. sa jag att vi bodde i rum nr.13? Dessutom är det numer konstaterat att ja g och mannen fortfarande kan dela på en 90 säng) och njöt av vår midsommarlunch inomhus då det allraminst var -5 grader ute.

Idag efter gymet såg vi till att vardagslyxa lite, mannen och jag. Vi åkte till Almenäs, badade (nej, inte jag) åt jordgubbar, tittade på fiskmåsar och beundrade knotten som kom som ett brev på posten så fort solen försvann bakom berget. Underbart? Ooja.

Nu: morden i midsommer, bokläsning och stenhårt ignorerande av att det är jobb imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar