måndag 11 augusti 2014

Plankor...

.. nu kan man tänka sig att det med det menas plankor till en altan. Som igår målades vita och ställdes på högkant för att torka. (Vem kunde ha anat att målarfärg är som klister och att 101 brädor skulle sitta fast i en annan bräda bara timmar senare?!) Mm. Sådana plankor finns.

Sedan finns det plankor som är jobbiga.  Den fysiska sorten. Som gör att kroppen (som definitivt inte är vad den brukar) skakar som om den vore döende. En sådan planka genomfördes idag. Ha! Johoråserrusåatt. Jag har en bok. En bok som är tänkt som en bibel i ett år. Hittills har den fungerat ungefär så. Den har legat bredvid sängen i nattduksbordet.  Mycket duktigt. Tanken är dock att den boken ska ge min numera borttappade kropp fotfäste igen. Vi får se vad latmasken med ursäkter bättre än någonsin förr säger om saken. Men än så länge är jag positivt.  Herregud. Hur jobbigt kan det vara? Nejmensåatt..

2 kommentarer:

  1. Klistrade du plankor med målarfärg? Eller nej, såklart inte du. Mannen måste det varit!

    Å Hallå, inte ska man väl behöva göra annat än att LÄSA boken. Varje dag i ett år. Så har jag förstått det. Hälsa den där latmasken det ;)
    puss

    SvaraRadera
  2. Va? Skulle jag ha klistrat brädor? Självklart var det mannen ;) Haha, såklart är det så!

    SvaraRadera