lördag 23 augusti 2014

Om briljanta idéer.

Ibland får man ju sådana.  Sådana där bra idéer.  Som när man tvättar håret,  glömmer att kamma det och går och lägger sig. Eller när någon ber en att kolla om potatisen i ugnen är klar och man stoppar in handen och tar tag i plåten... utan grytlappar.  Eller när man erbjuder sig att städa i grannens garage.

Jo. Idag var en sådan dag. Jag hade lovat att vi skulle hjälpa grannen. Att städa garaget. Om mannen var glad? Totalt överlycklig. Inte ens möjligheten att backa med släp gjorde honom munter. På toppen av isberget hade jag dessutom lovat mannens faster att han skulle komma och gräva upp lite växter. Ja. De behövde omplaceras och varför inte hem till oss? Jag har aldrig sett så mycket saker i ett garage (men ack så bra det blev, trots att mannen i det huset med lätt panik utbrast efter 10 minuters röjande med mig "jag hinner ju inte ens tänka kvinna!) men jag är min mors dotter och saken var snart biff. Eller åtminstone korvstroganoff.

Ja och på tal om korv. Idag gjordes det morotsbiffar här. Det kan varmt rekommenderas nu när de säljs så billigt. Morötterna alltså. Johomensåatt, sa jag att lilla Es mormor varit här? Annars hade jag knappt hunnit ur soffan.

Och växterna? Jo. Mannen stoltserar numer med 100 myggbett mer än när han vaknade imorse, men grönt och snyggt i våra två land, det blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar