lördag 9 augusti 2014

Det finns dagar...

...och så finna det dagar. Idag är en sovande dag.  Lilla E sover, sover och sover. Då funderar jag på viktiga saker.  Så som hur många dagar det är till januari 2016 och hur många böcker man skulle kunna hinna läsa om alla dagar fram till dess såg ut såhär. Sedan kommer verkligheten ikapp. Jag har en sådan här dag på 8 veckor. Bah! Barn behöver inte sova. Egentligen. Bara de får en och annan sådan här dag.

Som tur är stod det ett fat med chokladbollar i kylen just idag. Johodå. För igår var jag minsann sällskapdam (det blir man när barnen man vaktar är förstora för att ha barnvakt). Och det vet ju alla att då gör man chokladbollar. Idag fanns läskigt många av dem kvar.. det som fick mig att fundera var när vännen min smsade och pratade arraksbollar. Om en chokladboll får sprit i sig, blir den bättre då eller är en chokladboll fulländad precis så som den är?

Jag inser att jag simmar på botten och att intresseklubben antecknar med sin rosa fjäderpenna. Under tiden funderar jag på huruvida detta ska bli en mammablogg om lilla Es utveckling eller om jag helt enkelt ska ge upp och övergå på en fiktiv handling som senare får ligga som grund till den bok jag ska ge ut när jag blivit rik och berömd.

Tiden får utvisa och medan den gör det travar jag glatt över med chokladbollar till grannen och skruvar upp några hyllor tillsammans med mannen.

1 kommentar:

  1. Fast det saknades dock sprit i dessa, men med arraksarom. Men jag vet inte om de var bättre än chokladbollar, jag.

    Puss

    SvaraRadera