fredag 1 augusti 2014

Det här med blogg...

... om när man ska ha tid. Och lust. Och inspiration.

Fast nu trillade jag dit igen. Och blev lite sugen.  Trots väldigt lite att berätta om. För livet har tagit en annan vändning. En liten person föddes den 15 juni och förändade livet för mig och mannen för evigt.

Numer kretsar allt kring bebisar,  brist på sömn, kaffe och bröst. Jo. Bröst.  Allt har plötsligt fått en sur doft av mjölk och mycket av våra diskussioner består av: hur känns brösten?!

Två saker har dock tagit priset. Amningshjärna i all ära men när man pratar med svärfar för att sedan gå till bilen och sätta in lilla E i barnstolen för att sedan reflektera över att det blåser kallt om brösten... bara för att upptäcka att luckorna (en amningsbh är så sexig att den har luckor som öppnas så brösten kan tas fram) är öppna. Jomensåatt. Tur att det är semester och att vi ändå bor i ett hörn.

Ett par veckor senare åker vi till sälen för att vandra och äta god mat ett par dagar. I bilen sover lilla E så gott att hon helt glömmer bort att äta. Jo. Och då kan man pumpa. Superenkelt! Tar helt sonika fram det som behövs och börjar. I baksätet. På en bil. Jag har mycket mjölk. Ett rör är ingenting. Efter 2 minuter är röret fullt och där sitter jag med luckan nedfälld och ett rör med mjölk. Precis just då missar mannen ett farthinder. Eller han missar det inte. Han bara glömmer att sänka farten. Joråserrusåatt. Mjölk i hela bilen. Sa jag att vi just då hade en hyrbil?

Idag går mannen på semester. Jag ska klippa gräset och senare ikväll vankas grill. Jodå. Livet är bra toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar