söndag 4 november 2012

Äntligen...

... har jag lyckats lura datorn och på så vis lyckats med att lura in mig till mitt eget bloggkonto! Jodåsåatt... här är det inbrott på hög nivå som gäller. Tydligen vill min dator inte alls fungera med google. Varför? Det är en mycket bra fråga utan något särdeles bra svar från mig.

Konstatera kan vi göra i alla fall att helgen varit underbart mysig med finbesök av mamma och bror. Det hela avslutades med middag på restaurang Vinci och bio igår kväll. Bond bjöd definitivt på det som förväntas: biljakt efter 10 sekunder in i filmen. Men sen gick något fel. Inga explosioner, ingen definitiv Bondbrud och inga galna stunts. I en och en halv timme fick jag sitta där och vänta, sen äntligen sprängdes en byggnad. Vi tackar och bockar för detta.

Tilläggas kan också att förkylningen som varit min kompanjon i över en vecka nu fortfarande sitter där den sitter. Hostan är definitivt värst och tycks inte vilja vika sig det minsta. Mannen sympatihostar lite på nätterna nu med vilket gör att vi sover fantastiskt bra båda två.

I övrigt funderas det på julpysseldagar, julklappar, julgardiner och det faktum att det snart är första advent. Det funderas och pysslas också med tackkort, kalendrar, sortering och namnbyten (kan meddela att skatteverkets blanketter för namnbyte är det värsta jag någonsin försökt ta mig igenom, de borde skriva en bok i hur man fyller i en blankett på krångligast möjligaste vis).

Och så drömmer vi lite, mannen och jag, om att åka iväg på den där resan. Bröllopsresan. Och om att bygga det där huset på kullen där jordhögen och stenen idag bor.

Det är bra att drömma (och här blåser vi nästan bort i Rättvik, midsommarafton 2012)

1 kommentar:

  1. Sjukt fin bild på er! Nästa gång pontus är med uppe hos er kan han kolla på datorn. puss

    SvaraRadera