tisdag 27 november 2012

Den lilla röda

Sitter i soffan o belönar mig med lite glögg. Fönstren är tvättade, lägenheten dammsugen, ugnen skurad, träningen avklarad... Det enda lustiga är att trots nystädad lägenhet ligger det en bok kvar framme. Mitt på vardagsrumsbordet ligger den. Minsann. Ignorerad

Tvättmaskinen brummar tyst i bakgrunden och maten står förberedd o klar, i väntan på mannens hemkomst. Förmodligen är jag den mest effektiva och duktiga fru som finns. Kylskåpet är förövrigt också skinande rent. Tog det i samma andetag som spis och ugnsrengöringen. Jodåsåatt.. utan större problem.

Det enda underliga är, att den där boken, den lilla röda, som det snart kommer börja att brinna i knutarna kring, den ligger där på bordet. Orörd. Ignorerad. Bortglömd?

Jomensåatt, imorgon. Då minsann. Flyttar jag nog boken till sovrummet istället...

1 kommentar:

  1. Skolbok måhända? Fru?! Herregud, nu har jag nog missat något? :P Hohoho, galet att du är fru! Och att du har städat snabbt som en vampyr (är det därför vi inte setts på ljusår? Du har blivit vampyr?) Och du bloggar! Hurra! Pussel

    SvaraRadera