onsdag 28 november 2012

Imorgon...

... är det redan två månader sedan! Istället för att flytta boken in till sovrummet fastnade jag framför bröllopsbilderna på datorn. Sådan lycka. Sådant kärleksrus. Så fort det gick!

Som jag älskar denna man!


Som om inte det vore nog att det redan är två månader sedan dagen med stort D. Nej, tiden maler sig obevekligt framåt i en hiskelig fart!! Nedräkningen mot jul har börjat och luciasånger övas intensivt. Man vet att det börjar gå till en överdrift när man nynnar "ute är mörkt och kallt" redan kl 07:00 en onsdagsmorgon. Det är tyvärr väldigt många dagar kvar till lucia (15 för att vara exakt, inte för att någon räknar...) och definitivt alldeles för många för att sångerna redan ska nynnas och hummas en onsdagsmorgon.

Dessutom har Nisse Nys postat hemligt paket till mig och mannen och de första julklapparna är inhandlade. Men vart tog hösten vägen? Nyss var det ett par dagar kvar till bröllopet och nu är det bara 26,5 dagar kvar till julafton (inte för att någon räknar där heller) Vad hände? Vart tog all tid vägen? Hur ska jag klara av att inte få panik när min utvecklingsrapport ska vara klar í januari och januari närmar sig med stormsteg. Men kanske viktigast av allt: vad ska ätas på nyår?

Mm. Så kan man tänka.

På fredag vankas visning av lägenhet och sedan ett besök på Liseberg med bästaste mamma och syster. Resterande helgtid ska tillbringas med att städa och pynta. För kan man inte mota bort vintern och julen, så kan man lika gärna hälsa den välkommen med buller och bång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar