onsdag 7 september 2011

Wow..

... vad intensivt det är just nu. På jobbet framförallt. Hemma händer det ovanligt lite. Imorse stod alla blomkrukor upp när vi vaknade, ingen kaffekanna låg söndersplittrad, inget vatten fanns att torka upp på köksgolvet och inga tapetrester låg och skämdes i hörnet. Jag kan inte minnas när det hände senast.  Jag har sovit sammanhängande i 10 timmar. Kan faktiskt inte minnas när det hände senast heller. Fantastiskt.

På tal om precis just ingenting, så har jag dessutom införskaffat mig en ny mobiltelefon! Haha, så nu är jag också med igen. Den har allt och framförallt så är den bättre än mannens. Jay!

Imorgon vankas det shopping i Göteborg med fina Helle. Jomensåatt, nu ska de brännas de stackars få kronor som fortfarande finns kvar på kontot. Tydligen sparar vi ju mycket just nu, så det var ju inte speciellt många kronor till att börja med. Jag får väl använda pappas och brors födelsedag som fina omsvep till att få shoppa lite trots trytande kassa. Dessutom är det ju snart lön igen, om en sisådär 20 dagar eller så. Inga konstigheter där inte.

Och så tillbaka till pratet om ingenting och allting... jag har påbörjat en ny GI-runda. Jomensåatt... framförallt ska det denna gången handla om att äta bätte kort och gott. Fler mellis, mindre "wohaa, ge mig mat nu", stabilare luncher och bättre frukostar. Hej gröten! Hejdå smörgåsen liksom.. Dessutom har träningsdosen ökat igen. Numer är det:
 Pass: Måndag, Tisdag,
Simning: Onsdag morgon (jorå, när som helst nu kommer det att hända på riktigt också!)
Styrka: Fredag
Jogg: Lördag eller söndag...
5 dagar av 7 är det därmed tänkt att latmasken ska masa sig upp ur soffan. Just denna onsdag talar emot det, men givetvis finns det undantagsdagar. Idag var helt klart en sådan- vaknade trött med orakade ben, regnet öste ner så att det small om fönsterbläcken och dessutom värkte kroppen efter gårdagens pass, så det var en ren omöjlighet att ta sig ur sängen. Jodå, på riktigt var det så. Men nästa vecka.. då minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar