måndag 27 september 2010

För idag är det väl ändå...

...tisdag. Jomenvisst. I bilen på väg hem, samtalandes med mamma blir jag övertygad om att det är tisdag just idag. Jorå, jag har ju haft stängning på jobbet och jag stänger alltid på tisdagar. Logiken är ostridbar och inte värd att fundera mer över. Hem och in och ut igen för att ta sig till gymmet. Fortfarande inga konstigheter. Core-passet börjar och allt är frid och fröjd.

Sen är det dags för spinning. Jag sätter mig på spinningcykeln och börjar trampa. De andra kommer säkert när som helst. Efter ett par minuter tittar en man in i spinningsalen och meddelar att spinningen var innan coren. Jag är påstridig och säger att "nähej, den börjar snart". Mannen ser förvånad ut men kommer in i spinningsalen, vi diskuterar lite fram och tillbaka huruvida spinningen är nu eller inte. Tillslut kommer ju ändå frågan från mig ... "för det är väl tisdag idag?". Mannen är helt med på noterna. Visst är det tisdag idag. Nu kommer till och med instruktören in (men hon ser lite förvirrad ut) och frågar vad vi gör där. Vi väntar på passet, det som alltid går på tisdagar. Där och då spricker bubblan. Instruktören säger som det är: ... men vänner, det är måndag idag! Fantastiskt! Vilken upptäckt.. men som plåster på såren fick vi träna lite bollstyrka med henne istället. Man tackar och bockar (och skäms lite för sin förvirring..)

I övrigt säger vi: Hej och hejdå till lönen som kom och gick i ungefär samma andetag. Jippie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar