söndag 15 januari 2012

Ljuvligt..

... tänkte jag och slog upp ögonen imorse. Söndag, inga planer, och mulet väder. Hej soffan, mjukisbyxor och film. Jomensåatt.. bredvid mig öppnar mannen ögonen och tänker tydligen: Nu jäklar ska här grejas!

Ett rensat avlopp, en städad lägenhet, ett besök till byggdegården vi lånat för bröllopsfesten, en tur till affären och två koppar kaffe senare sitter jag aningens bitter, med huvudvärk och sura mungipor i soffan och undrar vart min myssöndag tog vägen? Den försvann i ett myller av listor, funderingar och planer.

Men oj så spännande det är, att det närmar sig. Planeringen är i full gång, tårtan är spikad (ska bara provgöras en gång till med vissa små justeringar), nästa helg ska mat och vin provätas och drickas, samt skall inbjudningskort och annat småplock planeras och tittas på med lupp. Papper, papper, vi drunknar i papper... Dessutom vankas det snart bröllopsmässor! Februari är således mycket välkommet och kan enligt min mening infinna sig ganska omgående!

I övrigt kan det tilläggas att det krigas om två saker här i hushållet just nu:

1. Vilket efternamn skall användas och inte användas samt
2. Skall katterna äta blötfoder eller inte..

Efternamnskriget är utdraget och väldigt segt och poängställningen där är mycket omtvistad. Diskussionen om katternas mat uppstod då någon mycket vänligt upplyste mig om att det faktiskt ser ut som att min katt svalt ett mindre bowlingklot och jag till min förfäran och skräck insåg att det snart är dags för återbesök hos veterinären. En veterinär som jag dyrt och heligt lovat att sluta övergöda mina katter... Efter ett försök (mer eller mindre misslyckat kan kanske erkännas) att muta mannen att själv åka till veterinären med katterna insåg jag med viss ångest att det är dags att sätta katterna på diet. Om man säger som så: jag har varit med om nöjdare katter. Fantastiskt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar