söndag 22 januari 2012

Listor..

...listor, listor. Jag drunknar bokstavligt talat i listor. De är många och de är såväl korta som långa och de befinner sig (oerhört praktiskt och bra när jag tänker efter,) på fantastiskt många ställen. I bilen, på jobbet, i ipoden, i telefonen, på nattygsbordet, i arbetsrummet (i folkmun mer känt som: rummet katterna har förstört och som de numera har som sitt eget då jag och mannen för det mesta bara springer förbi detta kalla kaos) och hemma hos våra respektive familjer.

Den här helgen kan det dock checkas av flertalet punkter på listan:

Bröllopsmeny    X
Dukar               X
Inbjudningskort X
Vin                   X

Hurra!!! Enligt flertalet av mina listor innebär dessa kryss att vi nu är nere på "att göra fyra månader innan vigseln" delen. Och det bästa med det? Att det är 8 månader kvar till den stora dagen! Hurra igen. Dessutom har ytterligare listor skrivits och diskuterats. Kontrollfreak? Nehejdå..och inte är jag stressad heller.

Nu vankas det snart bröllopsmässa och förväntningarna är givetvis oerhört höga och orimliga. Mannen övar på att vika servetter för fulla muggar och champangeglas-samlingen på vinden växer. Dessutom planerar vi för fullt att klä om 90 stolar... Jomensåatt, all tid däremellan så försöker vi faktiskt på allvar att njuta av all denna planering och spänning som dag för dag växer sig starkare. För om något är sant här i världen så är det att gifta mig, det tänker jag minsann bara göra en gång i livet och det med den vackraste människan i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar