torsdag 15 mars 2012

Snart...

... skall mannen åka iväg och träna. Ha! säger jag, som sitter nedbäddad i soffan, med värkande fötter och rygg.

Jag skulle ta det lilla lugna idag, då jag i slutet på förra veckan (och jag egendiagnostiserar bäst jag kan) drabbades av lite överansträngnings-nackspärrs-ont i knä-influensa med en släng av stress-symtom-ont-i-huvudet-sova11timmarpåraken-sjuka. Jomensåatt, vem behöver läkare?

Så idag skulle jag, hur det nu var med den där sjukan, ta det lite lugnt. Åker därför hem, startar ett brödbak, påbörjar en tårta inför fredagsmyset imorgon, städar, plockar ur diskmaskinen, vattnar blommorna, sorterar i kryddskåpet, organiserar i mjöl- och baklådan och lagar lite mat. Sådär på en höft.

Om det gick bra att ta det lungt? Johorå. Och nu äter jag upp bakläxan av det. Jag har brutalt ont överallt.

Imorgon blir det ett besök hos frisören, där det skall planeras inför stundande bröllop. Detta rundas sedan av med lite träning och sedan fredagsmys i all sin storslagenhet.

Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar