torsdag 1 mars 2012

Idag minsann...

...har jag tagit in våren i mitt kök. Eller mitt och mitt och våren och våren: några limegröna o ljusgröna ting, kombinerat med lite vitt gjorde att tanken gick till våren i det kök som jag o mannen faktiskt delar på, även om det vanligtvis är så att han lagar maten o jag bakar.

Jodå, och sen har jag tagit mig i den beryktade kragen o varit vid återvinningen. Nåväl, den lilla som ligger sådär lagom långt bort (ner för trappan, över gården, runt hörnet i slutet av vägen) och som föga oväntat alltid är oerhört jobbig att gå till. Men idag minsann! Oj vad jag är duktig.

Och som grädde på det rågade måttet av duktighet kom jag ihåg gammelmonstret Mellisens födelsedag! Förmodligen, utan tvekan och invändningar, är jag den mest fantastiska matten i världen.

Och jo... Nu när jag funderar lite så har jag faktiskt ytterligare en sak att dela med mig av: min vigselring är beställd! 20 april skall den hämtas. Anteckna nu detta noga i det rosa anteckningsblocket med den rosa fjäderpennan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar