lördag 28 maj 2011

Jomensåatt..

... igår hände det. Jag åt den godaste maten någonsin. Johorå. Sparris, räkor, nobis, bröd, lamm, rök, tomater, ost, fikon och sirap... På en helt underbar restaurang med helt underbart sällskap firades det att förlovning och husköp gått igenom samt att det snart kommer att finnas en liten bebis vid bäste Tess och P:s sida.

Påvägen hem hände det som inte får hända. Mina fötter svullnade och jag var tvungen att ta av mig skorna. Aj aj aj. Och inte blev det bättre, att gå utan skor kändes som att gå över eld, att gå med skorna var att glömma då jag inte ens fick i halva foten i en sko som vanligtvis benämns som min favoritsko. Efter att ha skällt på mannen (det var givetvis hans fel alltihop), kastat skorna hårt i marken (oo, vad skönt det är att kasta saker) skällt på mannen igen (ologiskt nog för att han faktiskt försökte hjälpa till) och gråtit en skvätt så bar mannen mig hem till lägenheten. Precis så underbar är han. 

Det man kan fundera på om man vill är hur det egentligen såg ut när mannen bar hem mig. Tess hade nämligen lagat min älskade Nalle, som mitt monster till katt tidigare under året dödat mycket framgångsrikt, så mannen bar ju inte bara mig utan han bar också: mina skor (för de skulle jag ha lämnat åt sitt öde annars),en nalle och en godispåse. Onekligen intressant...

Och idag då? Jo, idag har det promenerats innan frukost, ätits hönökaka med alldeles förmycket ost och ikväll vankas det Kalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar