måndag 30 maj 2011

Första dagen i veckan..

... och man kan redan säga att det är onsdag! Fantastiskt helt enkelt.

Ikväll vankas det möte på nya jobbet. Det är laddat med prestationsångest och funderingar inför hösten. Spännande, lite otäckt (allt som är nytt har ju en tendens att se lite skrämmande ut innan det tar steget ut i dagsljuset) och mycket mycket roligt.

Dessutom vankas nu ett nytt projekt i mitt liv! Projekt- Sälja den röda lilla skrutten, även kallad "familjens stolthet". Jomensåatt, det är dags att skiljas åt. Jag och bilen har helt enkelt nått den punkt i livet då jag spontant känner att det är dags att gå vidare- innan bitterheten (som vissa morrnar när det knorrar lite i starten) tar över våran vardag och det slutar med en tur till skroten.

Det första steget i projektet är att städa bort den päronpaj som av mystiska anledningar, lite dålig tankeverksamhet, en dos otur och lite stress har suttit stenhårt fast i mitt passagerarsäte sen tidig höst... Det viktigaste här är ju att se ljuset. Det kunde varit värre. Bilen kunde ju i övrigt ha varit som en ren skrottipp med omaka stövlar, vantar, kvitton, pappersinsamlingspåsar, speglar och andra typer av tveksamheter som en gång förmodligen varit någonting helt annat.. Jorå.. så att.. Jag är i all fall inte bitter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar