måndag 22 april 2013

Inte för att jag vill klaga...

... för det fungerar ändå inte speciellt bra, och då resultatet av dagens gnäll resulterade i ett tårdrypande farväl av mannen på landvetter, en sönderslagen mobil (som fackligt engagerad funderar jag på att göra en anmälan till någon angående alldeles förhårda köksgolv) och noll problem lösta så kan det bara konstateras att gnäll fungerar dåligt. Riktigt dåligt. Men för stunden, på chefens kontor, kändes det bra. Riktigt bra. Åtminstone gjorde det min ilska mindre, då jag matat fel tiger i bröstet ett tag. Ilsketigern är numera begravd under en mycket labil (nej, inte stabil, jag litar inte på den glada tigerns inverkan än) hög av stenar.

Om jag upprepar orden: "alla har sina egna goda skäl" samt "efter regn kommer solsken" och "det blir aldrig så bra som man tänkt sig, men heller aldrig så illa som man tror" ja då kanske veckan försvinner i ett nafs.

Eller så gör den inte det. Då kan jag glädjas åt att det är byggstart på torsdag! Med en stor dos förnekelse glömmer jag då bort dagens gnäll, att bilen måste tankas (det är inte småpotatis då det är en gasbil! Jomensåatt... Frågan är om man kan kidnappa någon på en bensinstation som kan tanka gas åt en?), att mobilen är trasig, pengarna slut och att rapporten till skolan ska in om alldeles för få dagar i förhållande till skrivna ord. Joråserrusåatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar